2012

Januari
Jag började 2012 på Sturup. Och jobbade gjorde jag nästan jämt.
 
Fingo blev jätte sjuk och gick bort den 6 januari, jag grät i flera dagar.

Jag blev stor, lämnade tonåren ju. Så det fick vi fira med öl och shots på klubb retro.
 
Febuari
När jag inte jobbade satt jag mest hemma, framför tvn med djuren, eller framför datorn och skypade med Jason.
 
Men ibland hände det att jag hittade på något, som att åka till entré för att bowla och dricka drinkar med Hanna, Sandra och Emilia.
 
Mars
Jag insåg hur roligt det var med smink och mina drömmar om att bli makeup-artist började tränga sig på.
 
Jag åkte till Liverpool för att träffa Jason, fick en liten hälsning från gänget på Sturup innan jag åkte.
 
Solen kom fram och vi lunchade i trädgården, Matilda, jag och djuren.
 
April
Jag gick många långturer med Quito.
 
Jag och Sandra hängde en massa - gick på bio, myste hos mig eller hos henne, rökte vattenpipa, gick långpromenader och myste med alla våra djur.
 
Åkte med Calle och Josefin på någon födelsedags-spelning, massa heleneholmare var där.
 
Och sen vart det valborg, jag gjorde mig fin för att jag ville ha en hejdundrande fest innan jag lämnade Sverige på obestämd tid - men som vanligt var förväntningarna för höga.
 
Maj
Jag jobbade mina sista dagar på Sturup och som adjö sprang jag vårruset med några kollegor.
 
Den 5 maj tog jag mitt pick och pack och flyttade till West Hampstead, London.
Det hände en del den här månaden - jag läste en engelskkurs och fick vänner från hela världen, jag och Jason gjorde slut, min mobil blev stulen (därav bristen på bilder) och jag bodde ju ensam för första gången i hela mitt liv , jag kunde inte annat än att älska det.
 
Juni
Jag klarade inte av att vara utan iPhone, så jag gick och köpte en ny.
 
Min skola anordnade pubnights och vi blev väldigt nära vänner, festade, gick på resturanger, osv.
 
Matilda och Sara kom till London.
 
Jag ställde upp som modell hos min väns flickvän, det var superroligt.
 
Och så blev jag klar med min engelskkurs, nästa uppgift: hitta jobb!
 
Juli
Jag hade lite hemlängtan, hittade inget jobb och började få lite småpanik.
 
Och sen kom äntligen sommaren! Jag njöt av varje sekund - solade i parker, gick på marknader, hade picknick.
 
Det började OS i London. Galet mycket människor, men sjukt skön stämning låg i luften.
 
Började hänga med Julia lite grann, vi satt i Victoria park och grillade och då träffade jag även Oscar för första gången...
 
Augusti
Gick på fest hos Jinho, det bjöds på koreanskt och grillat. Supergott!
 
Sandra kom till London när OS-yran var i full gång och vädret var underbart. Vi hängde i victoria park, tittade på handboll, friidrott, etc. Oscar bodde fortfarande i London i några veckor till, så jag hängde med honom så mycket jag kunde innan jag flyttade tillbaka till Stockholm.
 
Det fina vädret höll i sig, jag och Julia drack öl och grillade i Camden Park.
 
Och så kom Jason och hälsade på, fick vara guide och visa honom alla turistställen. Som Piccadilly till exempel.
 
Mor och far kom till London och mor fyllde 50 så det firades med god mat, mycket öl och shopping! Super trevligt. (Ja, jag hade väldans mycket besök i augusti)
 
Och den 30 augusti blev jag och Julia roomies!
 
September
I slutet av Juli fick jag ju jobb på Nordic Bakery, så jag jobbade en massa. Fast det gjorde ingenting, för jag trivs så himla bra. Satt och åt lunch i en park när vädret tillät.
 
Julia och jag hängde mest ute på vår takterrass, för vädret var fortfarande superfint.
 
Bara efter en vecka skedde första hemmafesten.
 
Och Shorebitch!
 
Brick Lane Music Festival, vi gick med hela flatsharen och vi blev riktigt bra vänner allesammans.
 
Galnaste söndagen någonsin! Vi trodde att vi skulle äta lite lunch, slutade med att vi söp 9 timmar non stop, gick runt i regn, lyssnade på Håkan, hyrde ett karaoke-rum och tryckte massa på service-knappen så det kom in bricka efter bricka med öl och shots.
 
Jag, Julia och Gareth åkte till IKEA, lekte lite 500 days of summer och åt köttbullar.
 
Jobbfest med skol-tema
 
Oktober
Åkte hem till Sverige, först till Malmö i några dagar, sen till Stockholm. Dock blev jag sjuk, så mina dagar i Malmö spenderades i sängen och väl uppe i Stockholm träffade mina släktingar och sen Johan för en öl, sen mötte upp Oscar. Så hemskt många känslor stormade upp den här korta veckan i Sverige.
 
Givetvis vart det fester med familjen.
 
Vi anornade en Halloween-fest som blev succé, Josefin kom till London, jag och Julia var utklädda till Simba och Nala, vi drog till 1001, dansade, hånglade och hade det så jävla bra.
 
Josefin stannade några dagar, så vi passade på att umgås, gå på Brick Lane och äta hamburgare.
 
November
Jag blev trött på mitt hår, så det var dags att göra något galet. Som att dipdye det blått.
 
Vi körde en torsdag till söndag fest.Torsdag var det 1001, sen Aquarium med James och fransmän. Fredagblev det hemmafest med familjen, utgång med Gareth och Tom och avslutades med en random hemmafest. Lördag var det Jamacian-party hos Jaakko och Harri, sen dans på The dolphine. Sen var jag dötrött i en vecka.
 
November avslutades med lite sköna spelningar i Shoreditch.
 
December
Tamara fyllde år och vi fixade ett suprise-party för henne. 
 
Vi hade julfest på jobb, massvis med god mat, öl och vin.
 
Jag och Julia joinade spanska gänget på fest.
 
Sen var det dags att åka hem till Malmö över jul. Vi var ledsna över att vi inte skulle sova bredvid varandra på ett tag. Fast, det var ju bara tre nätter - så vi klarade det!
 
Så himla mysigt var det att komma hem, träffa familjen, fira jul med fondue och brädspel och gosa med alla djuren. 
 
Sen var det nyår, vi firade in det nya året i en klubb i Dalston, klädda i glittrande kjolar!
 
Tack 2012! Det bästa året någonsin! Jag så så sjukt jävla glad att jag flyttade till London, vill aldrig flytta tillbaka till Sverige.

Kommentarer
Postat av: BusinessBird

Ahh Maye! Nu saknar jag dig massor och håller med dig, Skit i Sverige fan! Om det här var ditt bästa år någonsin så hoppas jag att 2013 blir ÄNNU BÄTTRE! Puss på dig min älskade vän. <3

2013-01-13 @ 19:18:39
URL: http://vivelafrance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0