Tisdagslista

Hur har din dag varit?
Puh, tröttsam. Jag försov mig imorse, så kom en halvtimme sent till jobb, sen var det jobbiga kunder som tvunget skulle ha skinny milk i deras porrige, fast vi redan gjort klart en med whole milk. Grr. Och så har jag haft så himla ont i huvudet, skyller på det här vädret som inte vill bestämma sig om det ska vara varmt, kallt eller regnigt. Ingen bra dag helt enkelt.

 

Vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu?
Om far skulle bestämt skulle jag heta Gisela, tack mor för att du stoppade det!

 

Vilket är ditt största beroende?
Just nu, toast.

 

Vad gör du när ingen annan ser?
Jag vet inte, allt det där vanliga. Dansar i underkläder, eller vänta, det gör jag även om någon ser... Hm.

 

Finns det något helt vanligt en gör som du tycker är ovanligt roligt?
När jag lyckas göra ett perfekt löv eller hjärta i kaffet, då blir jag lite extra glad.

 

Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
Oj, jag vet inte. 


Vad beställer du på krogen?
En pint. Eller om jag är på en klubb och vill dansa hela natten, då är det jägerbomb som gäller.

 

Vilken är din största skräck?

Att bli levande begravd, klarar inte av trånga utrymmen och dessutom kanske det kommer in massa spindlar och så ska man behöva dö så, i fullständig panik. Usch!


Hur gör man för att ragga på dig?
Man drar någon cheesy, old school line som får mig att skratta. Men det är också ända tillfället man får vara cheesy med/mot mig.

 

Vad har du funderat över på sistone?
Vad som händer härnäst, jag har ju bott här ett tag nu, vad är nästa steg liksom? 


Vad var det konstigaste som hände i helgen?
Hm, det var nog när mina ben började värka något fruktansvärt i fredags natt/lördag morgon. Fast det berodde nog på utmattning helt enkelt, varit vaken 24 timmar och hade jobbat, sprungit runt och dansat. Klart att kroppen säger ifrån.

När skäms du?
Jag skäms inte så ofta, jag gör bort mig flera gånger om dagen, så har väl lärt mig att skratta bort det

 

Berätta om en minnesvärd bakfylla du haft?

Uuh, dagen efter vår spontana söndagsfest i höstas. Jag var tvungen att jobba, kroppen värkte på de konstigaste ställena, blåmärken över hela ryggen och benen (vet fortfarande inte varför) och hade en konstant huvudvärk hela dagen. Fast känslan från dagen innan hängde liksom kvar.

 

Vem är den mest kända människa du talat med?
Oj, jag jobbade ju på Sturup i två år och dit kom det många svenska kändisar. Men det bästa för mig var nog när Ola Salo kom och köpte en vegetarisk hamburgare. Min största tonårscrush liksom.


Vilket uttryck använder du lite för ofta?
Freakin' , asbra, no shit, f*tta 

 

Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?
När en främling på stan sa: 'Du har en sån fin näsa, kan jag få ditt nummer?' Konstigt. Men roligt.


Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?
'Var har jag lagt mina nycklar/min telefon?'

 

Vad gör du när du är ledsen?
Är tystlåten, lyssnar på deppmusik och snyftar när jag ska sova.


Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
En fin sextiotalsinspererad klänning med någon fin urringning i ryggen. 


Har du någon gång slagit någon?
Jag har knuffat till en del killar som ger sig på lilla naiva Julia, men slagit? Nä, inte på senaste.

 

Vad ser du fram emot just nu?
Sommar! Dricka öl, grilla, sitta i parker, uteserveringar, gå i tunna kläder.

 

(som vanligt från niotillfem)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0