One year

Det har jag var för exakt ett år sedan, Valborg 2012.
Om fem nervösa dagar skulle jag flytta till drömstaden London på obestämd tid. Overkligt, men ändå så läskigt verkligt!
Jag skulle spendera Valborg, sista festen i Sverige på ett tag, med mina närmaste vänner som var kvar i Malmö. Jag gick på systembolaget för första och än så länge enda gången i mitt liv, köpte lite X-cider och åkte in till Pildamsparken för att se det årliga bålet. Men jag såg varken bålet eller drack upp mina cider, för mina vänner krånglade precis som alltid och det var då jag kände det. Det! Jag var så himla trött på lilla Malmö och alltid samma människor, samma samtalsämnen, samma saker om och om igen. Jag var redo för en storstad, även om den var läskig.
 
Idag, Valborg 2013. Hemma i mitt rum i Limehouse med te, film och nutella mackor.
Om fem dagar har jag kunnat kalla London för min hemstad i ett år. Ett år. Helt sjukt! Var tog tiden vägen?
Jag är så himla glad att jag vågade, att jag vågade ta tag i min dröm och flytta hit. Visst, det har inte alltid varit en dans på rosor. Den har vintern har varit tuff, men nu är solen framme, fåglarna kvittrar och livet känns bra. Jag kanske inte stannar för evigt, jag kanske inte ens stannar mer än sex månader till, jag vet inte riktigt vad jag ska göra i framtiden. Plugga här, plugga hemma, resa lite till? Donno. Men London kommer alltid vara världens bästa stad och jag kommer aldrig glömma mitt första år här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0