Lista

Vilken dag är det idag?
Måndag. En trist, grå och regnig måndag.
 
Om du var en emoji vilken skulle du vara då?
Jag skulle nog varit den där som gråter och skrattar, för det gör jag ju jämt.
 
Vad ska du göra ikväll?
Vet inte. Kanske ta en lång promenad med hög musik i öronen. Eller sova. Fast borde städa.
 
Säg två bra uttryck:
'No shit Sherlock'
'Fucking hell'
Det är nog de två som jag använder mest just nu - inte särskilt trevliga, men man kan för sjutton inte alltid vara så himla tevlig. Det går bara inte.
 
Visa en bild du inte minns ha tagits:
På vår Halloweenfest med mina arbetskamerater Jaakko och Harri, som förövrigt hade bästa utklädnaden
 
Vem saknar du?
Quito! Supermycket. Det känns jätte tomt att inte ha några djur, framförallt nu när det är kallt, grått och ensamt.
 
En bild på något som är asbra att ha:
En iPhone såklart! Livet skulle varit lite svårare om det inte vore för den här maniken.


En outfit som är ovanlig för dig att ha på dig:


Korsett är inget jag använder särskilt ofta. Bara när jag ska på såna här roliga temafester, här var det Oktoberfest från förra året. Skoj!

 

Vad är du bra på?
Fynda, fuldansa non stop, gråta på beställning, arga leken och lära mig låtlyrics snabbt.

 

Vad vill du ha?
Just nu... Massage. För min kropp värker så himla mycket efter helgens dansade.

 

Vad tycker du är roligt?
Att göra impuls grejer, för man har alltid så nedrans roligt då!

 

Vad är du dålig på?
Städa, ta tag i viktiga grejer, laga mat och så är jag ju en sån här dålig förlorare.

 

Vad tänker du baka i veckan?
Jag jobbar på café med nybakade kakor runt mig hela tiden, så ska nog inte baka något.

 

Hur ser du ut när du är nyvaken?
Det är ingen vacker syn, men man ska aldrig påpeka det för då blir jag sur.

 

Vem är du kär i just nu?
I någon som jag önskar att jag kunde släppa. 
För han bor så långt bort och glömde nog bort mig för länge sen.

 

Vad var det första du snodde?
En tom konservburk som agerade vas på en hemlig pub. 'Catfood for scared cats' står det på den. 

 

En bild då du dricker alkohol:


Innan Philipp åkte hem från London, lite long island.

 

Vad har du tänkt göra länge men ej gjort?
Gå till banken och adressändra...

 

Vad händer i helgen?
Puh, vet inte ännu. Hoppas på en lite lugnare helg den här veckan, ingen torsdag-söndag fest som förra helgen.

 

Är listan slut nu?
Mm, det är den.

 

Jag stal listan från min favvobloggare, Sandra Beijer aka niotillfem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0