Januari till maj, 2010

Januari

Jag festade och hängde mest med Gurkan när jag hade en stund över.


Jag fyllde äntligen 18 år och det firades med utgång och kalas med nära och kära, himla fint!


Vi hade fotolektion och fotograferade i studio, vi skrattade så vi vek oss dubbla.

Febuari

Tripp hade fest och vi skrattade, låg i högar och gjorde de fulaste grimaserna ni kan tänka er.


Annars var det mest plugg i hela febuari, jag pluggade och pluggade och ville bara ha vår och värme.

Mars

Jag blev bjuden på fest hemma hos Adam som jag inte hade träffat på ett år och där träffade jag Mikl, Marcel och resten av det där gänget - så väldans bra att jag gick dit och hade så roligt att det kniper till i magen när jag tänker på det.


Solen kom fram från sitt gömställe och snön började långsamt försvinna. Man såg att våren var på väg att vakna efter en alldeles för lång och kall vinter.


Solen kom för att stanna och i slutet av mars kunde man sitta vid kanalen och äta glass i bara tröja. Dessutom var jag alldeles varm och pirrig i hela kroppen.

April

Vi åkte till Lousiana med klassen. Det var god mat, fin konst och vackert väder. Jag, Karolina och Josefin gick mest runt utomhus för att vi inte missa en sekund av solens härliga strålar.


Jag och Hanna åkte till Adams sommarstuga på Joggesö för att fira påskafton. Vi grillade, drack hemmagjort vin, dansade och badade bastu. Det var väldans kallt, men också väldans roligt!


Nästan varje helg tog jag tåget upp till Karlshamn för att träffa Kristoffer.


Äntligen var allt pluggade över och det var dags för teaterperiod, vi började repetera 'En uppstoppad hund' stenhårt! Jag började planera allting inför studenten också, beställde hem studentklänning, hämtade ut min studentmössa, bestämde mat och gästlista. Så himla spännade var det.

Maj

Naomi var alldeles alldeles rund, för snart skulle lilla Pelle Plutt komma till världen.


Ojojoj vad vi repade. Vi flyttade all kostym och scenografi till Inkonst där vi skulle spela upp vår slutproduktion, allt var så himla mycket och stressigt. Det kändes så bra när vi äntligen fick spela upp och att allting blev så bra.



I slutet av maj hade vi utsparkslekar, vi vann givetvis! Vi spelade ölbrännboll, badade i fontänen på gustav och gick in på pressbyrån och frågade om de hade knark till salu. Livet var så bra, för om bara några dagar skulle vi ta studenten och aldrig mer gå i gymnasiet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0