Fyra höstar

Nu är det verkligen höst igen, det är grått och kallt. Dags att ta fram halsduken och säga hej till herr höst!

Hösten -09

Vi firade Hanna som fyllde 18 årar.


Det allra sista klassfotot på esxD togs. Det skulle vara spex, vi hade väl planerat sisådär bra - men det visar bara hur vi var som klass, himla fint!


Jag, Gurkan och Filip tog en roadtrip till Hultsfred för att hälsa på Sandra. Väl där gick vi på maskerad. Gurkan var Luke Skywalker, jag var Coco Chanel, Sandra var skolflicka och Filip var kung. Vi spelade ölspel och skrattade väldans mycket.


Mina föräldrar for iväg till Italien i en vecka och jag fick ansvar för både huset och djuren. Då passade jag på att ha en middag för mina kära vänner. Vi pratade, drack bag-in-box vin och åt god mat samt efterrätt.


Jag och mor åkte till Stockholm för att hälsa på min morbror och moster. Och framförallt för att träffa mina busfrön till kusiner.


Novemeber var ingen vidare bra månad och ingen anade vilken lång vinter som låg framför oss.


Hösten -08

Vi satte upp vår första pjäs, Den Giriga. Vi repade och repade, vi svettades och svettades under lager av kläder och massor av teatersmink.


Jag var högt över öronen förälskad och umgicks mest med min pojkvän, Robin.
Den här hösten firade vi ett år.


Jag gick från långt platinablont hår till en kort brun page.


Jag for upp till Stockholm för att träffa mina släktingar. De var så glada över att jag klippt av allt mitt slitna hår och ville gärna ha en bild på min ofixade frisyr bredvid en Wilmer med en chokladmun.


Jag kämpade mig igenom en jobbig November månad efter att jag och Robin gjort slut. Sömnlösa nätter och tappad matlust ledde till att jag förlorade några kilon och jag hade några månader med massor av festande framför mig.


Hösten -07

Jag missade min inspark för att åka upp till Göteborg och gå på Håkan konsert tillsammans med finaste Tobias.


Vi gick första året i gymnasiet och hade vår första friluftsdag, redan då visade sig våra athletiska sidor när vi hellre ville äta matsäcken än att vara med och sporta. Jag hade sockervaddshår och Josefin var liten och söt.


För första gången på många, många år tyckte man att det faktiskt var roligt att gå till skolan. Jag hade gärna stjärnor under ögonen och Hanna hade väl också aningen anorlunda stil.


Jag blev kär.


Vi festade ganska ordentligt. Men det skrattades, spelades in telefonsvarare och skapade fina minnen.


Vi påbörjade vår allra första och allra bästa teaterperiod. Aldrig någonsin har skolan varit så himla rolig.


Hela hösten tvåtusensju var så bra, jag mådde bra och var glad!


Hösten -06

Vi gick i nian och vi kallades för emo-gänget. Man fotograferade gärna varje minut som gick, många bilder blev det om inte annat.


Vi började festa på mölle varje fredag, hur vädret än var!


Förutom musiklektionerna så var skolan pest. Väldigt ofta var man "sjuk".


Jag och Sunniva praoade en vecka på kyrkskolan.


Jag klippte av mitt långa hår till en page, som jag gärna turperade upp i en panda. Mormor fyllde 70 år och vi åkte till ett spa i Ystad över en helg.


Jag hade en bästa vän från Lidköping, Linda, som var nere och hälsade på mig.


Frisyren och hårfärgen ändrades allt som oftast. Hösten tvåtusensex var kall och lång vad jag minns. Jag trivdes inte alls på min högstadieskola och jag stack in till Malmö så fort jag fick chansen.

Kommentarer
Postat av: JOSEFIN

Maya min MAya! Du är så himla fin! Nästa år så kan du skriva "Det var denna hösten Josefin flyttade och FLYTTADE HEM! Det bästa som någonsin hänt mig! :D"

PUSS

2010-09-29 @ 10:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0