Den tredje juni tvåtusentio

Idag, gott folk, idag är det dags!
Idag tar jag på mig min snygga studentklänning, mina snygga skor, min snygga studentmössa.
Idag har jag champangefrukost klockan tio, lärarlunch klockan halv tolv, tid att springa runt och skrika på stan, fotografering halv fyra, utspark klockan sex, tid att åka flak klockan kvart över sex.
Idag, gott folk, idag tar jag, som ni förstår, studenten!


Sjung om studentens lyckliga dag
låt om oss fröjdas i ungdomens vår
än klappar hjärtat med friska slag
och den ljusnande framtid är vår.
Inga stormar än i våra sinnen bo
hoppet är vår vän och vi dess löften tro
när vi knyta förbund i den lund
där de härliga lagrarna gro
där de härliga lagrarna gro.
Hurra!

Svea vår moder hug stor och skön,
manar till bragd som i fornstora dar,
vinkar med segerns och ärans lön,
med den skörd utan strid man ej tar.
Aldrig slockne då
känslans rena brand,
aldrig brista må
trohets helga band,
så i gyllene frid som i strid.
Liv och blod för vårt fädernesland!
Liv och blod för vårt fädernesland

Kommentarer
Postat av: Sara

grattis=)

2010-06-08 @ 17:55:18
URL: http://zebranpasavannen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0