11 Juni

Nu har jag varit i Italien i snart en vecka, värmen är underbar och jag njuter till fullo. Än så länge har vi besökt grottor, legat på stranden, ridit, tränat dykning och varit ute på puben.
Just nu ligger jag i Matildas inte allt för bekväma säng medan Frankie försöker döda min hand och tänker på mina vänner där hemma som tar studenten idag, jag önskar att jag kunde varit med och firat. Om jag ska vara helt ärlig så har jag lite hemlängtan.

Men i alla fall, jag har samlat ihop nyttig (eller kanske inte alls nyttig) information om Italien.
Saker man bör veta om Italien:

- Här använder man inte kniv.
- Här äter man supermycket och supersnabbt.
- Här tittar folk konstigt på en när man tar på sig säkerhetsbältet.
- Här finns ödlor överallt.
- Här finns det ingen som smygtittar eller sneglar, här stirrar man.
- Här är tjejerna ganska fientliga.
- Här är man inte jätte bra på engelska.
- Här äter man pasta varje dag.
- Här har man superdupergod pizza.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0