En helg i Karlshamn

I fredags efter skolan tog jag tåget till Karlshamn. Kristoffer hoppade på i Kristanstad för han hade varit och köpt sin Macbook. Ja-a, jag är lagom avundsjuk, en dag ska jag ta den och springa iväg!

sjukt nöjd med sin nya mac.

I alla fall, på kvällen kom hans vänner och vi spelade spel. På natten lyckades jag svälja ploppen till min tungpircing (panik!), men det fanns inte mycket att göra mer än att försöka hålla kvar staven. Jag har fortfarande ingen plopp, men jag ska köpa det senare. 

Lördagen började ganska segt, men sen blev det en konståkningsshow där Kristoffer supersöta lillasyster, Patrica medverkade. 
 
Jag skulle kunna dö för att vara lika söt som Patrica.


Det blev inga vidare bilder, men det här är lejonkungen i alla fall.

Igår, söndag, gick vi på promenad.


När vi kom hem igen mådde darling inte alls bra, hade feber och hostade massor. Vi la oss i sängen och bara låg där ett tag, sen var det dags för mig att ta tåget hem igen. Men sjääälvklart skulle det hända en olycka så att tågtrafiken till Malmö blev stoppad. Jag satt i Bromölla i två timmar innan reservbussarna kom, två timmar senare var jag i Lund där mor hämtade upp mig. Tydligen var det en kille som hoppat framför ett tåg, obehagligt. Men jag har i alla fall haft en jätte mysig helg.
Nu sätter sista skolveckan igång och sen är det teaterperiod och sen STUDENTEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0