Välkommen till livet!

Igår när jag skulle lägga mig ner och kolla lite på tv kom min syster inrusandes och säger att Jussan (vår häst) håller på att föla, snabbt drar jag åt mig kamran och springer ut tillsammans med resten av familjen. Och där i stallet ligger Jussan och krystar, när jag kommit hade redan frambenen kommit fram - sakta med säkert kom även mulen och sedan resten av kroppen. Ett sött litet sto har kommit till världen, med samma färg och öron som sin mamma. 
  Åh, hon är sådär superduper söt och precis som sin mamma även stor, därav väldigt långa ben som var aningen svåra att balansera med i början. Vi har inte kommit på något namn ännu som vi känner sådär hundra för, men det kommer, det kommer.
Det här fölet var det fjärde som föddes här på Nötesjö farm - först var det Om som var vår gamla häst Lollans föl, sen kom Sunny som också var Lollans föl och efter det kom Jussan själv som också har Lollan som mamma och nu kom det lilla stoet med Jussan som mamma, gulligt indeed!

lite bilder på det nyfödda fölet:
här har hon nästan precis kommit ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0