Välkommna herr och fru sommar!


Häääärligt! Sommaren är äntligen här och förhoppningsvis för att stanna ett par månader.
Visst är det skönt att kunna gå runt i shorts och linne klockan sju på kvällen?
Nu sitter jag här endast iklädd trosor och fars aningen förstora skjorta med håret uppsatt i en slarvlig knut på huvudet och tänder som värker enormt, min tandställningsdiet verkar vara igång ännu en gång. Fast, jag tänkte faktiskt inte sitta här och klaga idag utan berätta om min gårdag.

Jag vaknade runt halv tolv eftersom min syster sjöng en morgonsång för mig, jag blev som vanligt shitsur och försökte somna om utan något resultat, jag drog mig upp ur soffan där jag spenderat natten och gick ner för att bloggsnoka lite. Efter en stund ringde jag min mor och frågade vem som skulle ta mig till tandläkaren som jag hade en tid hos 14.20, men såklart skulle hästarna komma före. Ni förstår, våra hästar är min mors liv. Efter ett vredesutbrott fixade min syster det genom att erbjuda sig att köra mig in till svedala så jag kunde ta bussen in till malmö. Jag var hos tandläkaren i god tid och fick sitta och vänta en stund på att komma in, men inte allt för länge eftersom de kallade in mig tidgare än väntat. De fixade lite med min tandställning och jag fick en ny tid den 24 Augusti, sen var jag klar för att gå och eftersom jag inte hade annat att göra till Mattias (dvs Gurkan) slutat jobba gick jag lite och kollade på sommarean där jag hittade en lila klänning för 90 kronor,  den köpte jag ju såklart för den där sista hundralappen som låg i min plånbok.
Tillslut ringde Mattias och sa att han slutat jobba för dag och jag tog första bästa bussen hem till honom, när jag kom dit bestämde vi ganska snabbt att vi skulle åka för att äta lite pizza vilket vi också gjorde. Efter att ha suttit i gräset och smällt våra pizzor bestämde vi - eller snarare jag - att vi skulle åka tillbaka till honom och gå ut en runda med hans hund, Troja. Vi var ute i runt en och en halvtimme sen var det dags för mig att åka hem eftersom den gamlingen skulle jobba idag, efter mycket om och men körde han mig och hem och jag la mig och tittade på X-men som pågick på tv4+, dock hann jag inte kolla så länge förrän mina ögonlock blev tunga och jag somnade in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0