Barnvakt på en fredagkväll

Ja ni, nu sitter jag här ensam framför datorn i mina grannars hus. Jag fick ju som jobb denna afton att sitta barnvakt till mina små galna grannbarn, Erik (10 år), Emma (8 år) och Emil (5 år). Nu ligger de i säng för att sova och jag har inget annat för mig än att sitta här och skriva, dock tänkte jag titta igenom deras enorma filmsamling senare för att se om det finns någon intressant film att se på, dessutom lovade jag barnen att jag skulle bygga klart deras The Sims hem och vad skulle jag vara om jag svek dem? Inget vidare pålitlig kanske. Jaa, jag får se hur jag gör och får se när deras föräldrar kommer hem - för det har jag ju ingen aning om faktiskt.  Jag får erkänna att det känns lite lamt att sitta här på en fredagkväll medan andra är ute och hittar på roliga grejer, men samtidigt... Jag behöver pengarna, även om jag inte tror att det blir så himla mycket jag får, men bättre än inget. jag fick ju i för sig min lön från friskis och svettis idag... Blev faktiskt besviken när jag bara fick 3000 kronor, kändes lite snålt och jag hade räknat ut att jag skulle få mer, men vem vet... Jag kan ju ha räknat fel, det vore kanske inte första gången. Men men, imorgon ska jag i alla fall till stapelfestivalen med Mattias och Sandra, hoppas på det bästa såklart.

Nej, jag får väl se till att jag inte sviker dem med mitt uppdrag.
Önska mig lycka till!
Goodbajs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0