Friluftsdag

Hejhej! :]
Dagens händelse var att vi var på friluftsdag med skolan, vi skulle gå från falsterbo camping till skanörs hamn - och för er som inte vet är det ungefär en mil - det började med glatta steg, men efter ett tag måste jag säga att jag blev väldigt varm och trött, vi gick nämligen på stranden och som ni förmodligen vet så är det jobbigt att gå i sand, speciellt när man har skor. Dock var jag smart och gick nästan precis vid vattnet, för det var plattare och därav blev mycket enklare att gå där.
Smarta lilla maya tänkte på morgonen - 'men vi ska nog äta ganska snart efter vi har kommit fram så jag struntar i att äta frukost'
Vad finns det att säga mer än - fan vad jag är korkad! När vi kom fram började vi gå direkt och min mage kurrade med jämna mellanrum, efter ungefär en och en halv timme gick hungern över till illamående och jag ville egentligen inte ta ett steg till, men när jag tänkte på min fruktansvärt goda matsäck var jag ju bara tvungen att komma fram till platsen där vi skulle sätta oss och fika. När vi såg vårt fikställe korsade vi över en golfbana, medan alla andra gick runt om - fy på oss - men jag var faktiskt jätte hungrig! (stackars mig) Efter att ha tagit det lung i kanske fyrtio minuter var det dags att fortsätta gå, det gick faktiskt hyfsat snabbt. När vi var framma satte vi oss uttröttade och väntade på att bussen som skulle ta oss tillbaka till skolan skulle komma.
Och jag måste nämna att min matsäck var det näst bästa på hela dagen, det bästa var såklart klassen.
En härlig dag måste jag medge.
Hejdå!
image6
Sunniva och Josefin

image7
Karolina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0