Juni till december, 2010

Juni

Den tredje juni tvåtusentio. Den bästa dagen i mitt liv, dagen jag tog studenten. Vi drack champange, åt lärarlunch, skrek och visslade på stan, grät i skolans aula och blev tillslut utsparkade från Heleneholmskolan. Jag lyckades både med att få fläskläpp och med att slå sönder min tå på efterfesten, men fy vilken bra dag det var!






Bara några dagar efter min student åkte jag med Matilda till hennes andra hem, Casal Velino i Italien. Där väntade lilla söta Frankie och ett stall fullt med hästar. Vi (ja, i alla fall jag) blev fulla på rockbar, åt massor med pizza, låg på stranden, tog en roadtrip, red, hade vår egen turturduva på balkongen och kelade massvis med Frankiegirl. Himla varmt och skönt var det.
När jag kom hem började jag jobba direkt.


Juli

Det är lite tråkigt... Men det ända jag gjorde inprincip hela juli var att jobba. Jag slet nere på husmans hela veckorna och på helgerna så kanske jag gick ut med Sandra, Hanna och Emilia - annars hände det inte så mycket. Men väldans fint väder var det i alla fall, synd att man inte fick njuta av det så mycket som man egentligen ville.


Augusti

I början av månaden åkte jag och mor för att hälsa på Ellabus.



Jag lärde mig att göra en hårrosett.



Jag och Karolina åkte upp till Stockholm över en helg. Vi bodde i mina släktingars fyravåningshus och gick på stan i ösregn. Vi gick även ut på en jätte söt indieklubb och kom in som VIP på spybar av en slump, knasigt rent.



Jag gick på fest med soffa och stereovagn i slottsparken, vi pratade och dansade ända  tills polisen kom mitt i natten och sa att vi inte fick spela musik något mer.



Inte för att man ser det här, men jag blev blond igen och jag lärde mig att göra den här söta donutfrisyren. Och sen hade jag ledigt i en vecka och den veckan var det Malmöfestivalen, jag drack öl och hängde med Mikl och gänget hela veckan. En kväll var det först en helskön fest i lägenheten innan vi drog ut med stereovagnen och dansade genom Malmö. Det var en av dem mest minnesvärda kvällarna det här året, även om allting var som en dimme.


September


Jag åkte med på en roadtrip till Göteborg, bestämt i sista sekund. Vi drack mousserat och rött vin hela vägen från Malmö till Göteborg och väl framme gick vi på fest hemma hos Nom's vän, Martin och drog sedan på gayklubb - fruktansvärt roligt!



Jag röstade för första gången i mitt liv. Och jag åkte till Växjö för att träffa Sandra.



Dessutom festade jag som bara den när jag hade ledigt från jobb.


Oktober

I början av oktober var fortfarande solen framme och man kunde sitta ute i trädgården och njuta av årets sista värme.



Jag och Josefín gick till Arena 305 för att se Calle och hans klass ha lite konstert. Efteråt gick vi till espressohouse och fikade utomhus tills vi upptäckte hur mycket spindlar det var på väggen, då gick vi därifrån...



Sen kom hösten på riktigt och jag tyckte det var dags för en ny höstjacka - det blev den här vackra kreationen från H&M.



Det var mycket festande och för det mesta hemma hos Mikl och Marcel. Eller, jag hängde över huvudtaget väldigt mycket hemma hos Mikl och Marcel faktiskt. Och det var det jag gjorde i oktober månad.


November

Jag hittade en BD-bok på jobb och jag slog till direkt. Den är himla fin.



Jag stod lite modell för Simon. Det var verkligen en engångshändelse att jag stod modell, inget för mig alls. Även om Simon lyckades få till lite bra bilder - dock mer hans förtjänst än min.



Adam kom hem från sin Europa-resa och vi bestämde oss för att träffas och dricka vin. Och vin blev det! Det slutade med en fet minneslucka och att jag inte ens kom ifrån förfesten.


Vi gick och såg Rikets sal på babel, väldigt roligt och jag skrattade så att jag grät.



Adam hade köpt en hippiebuss och vi åkte med glädje med den genom Malmö, drack vin och rökte i baksätet som var fullt med kuddar och annat fint.



I slutet av november byggde jag på mina naglar för hundrafemtio riksdaler, väldigt fint. Det höll länge också faktiskt.


December

I början av december hände inte så mycket mer än att jag festade, jobbade, hängde hos Mikl och Marcel, festade, jobbade, hängde med Josefin. Ungefär så.



Vi försökte med att få en fin bild till farmor och farfar på kusinerna. Gick väl sådär, men väldans roligt hade vi i alla fall.



Sen var det jul igen. Det var fint och juligt.



Sen var det plötsligt dags att säga farväl till 2010 och hälsa 2011 välkommen. Jag var uppe i kungsbacka på temafest, med High school-tema. Jag var utklädd till geek. Dock har jag inga bilder därifrån eftersom jag blev bestulen på min kamera. Jag hade i alla fall en väldigt rolig kväll och i slutet av kvällen förvandlades jag till en riktigt snygg och populär tjej som alla geeks ska göra.

Tack tack och adjö 2010, kommer nog aldrig glömma dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0