En dag för mig och bara mig.

Igår hade jag en ta-hand-om-mig-själv-dag. Det var jätte skönt, jag började dagen med ett bad i mormors badkar. Efter att jag låtit håret självtorka och ätit lite frukost begav jag mig till frisören, dags att klippa av slitna toppar och färga bort utväxter. Så himla härligt när frisören pillar och fixar med mitt hår, så himla roligt att sitta där med folie i håret och läsa skvaller. Och framförallt blir ju ens hår alltid så väldans fint när man varit hos frisören.



Jag gick sedan, fin i håret, till hemköp och köpte tomatsoppa och mozzarella. Jag kom tillbaka till mormor som just skulle iväg till läkaren, så jag fick ha lägenheten för mig själv. Värmde soppan och delade mozzarellan skivor och satte mig för att titta på OC. Underbart! Helt plötsligt var klockan halv fyra och jag begav mig till Gustav Adolf Torg för att fixa mina naglar på en salong som heter Hermonie.



Så var min ta-hand-om-mig-själv-dag över och den var fin, fin som snus! Jag tycker att alla borde ha en sån här dag, typ en gång i månaden, man känner sig snygg och mår superb! Jag fick till och med en komplimang när jag skulle handla choklad, då mår man så hemskt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0