Broder Daniel

I söndags när jag var halvt död gick jag runt i kiosken på jobb och kollade på pocketböcker. Jag bara sneglade över alla böcker när min blick fastnade på namnet: "Broder Daniel. When we were winning". En bok som Broder Daniel helt enkelt. Gammal BD-poppare som jag är så kände jag att jag var tvungen att köpa den. Ett bra köp, den är fin som snus!


Jag blir hemskt glad när jag läser det här.
"Det fanns andra band på skolan som spelade helt känslolös musik som repade flera gånger i veckan. Vi bestämde oss för att repa så lite som möjligt. Och låta tyngdpunkten i musiken ligga i en enkel expressivitet istället för något musikaliskt hantverk. Hantverket var, och är inte intressant för oss eftersom vi bara ville få kompisar. Detta har resluterat i att vi under sex åt kanske repat i genomsnitt 5-6 gånger om året. Dock är vi inte oseriösa med vår musik. Men serositeten ligger inte i hantverket."
- Henrik Berggren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0