16 Juni

Jaha, då var det mindre än en vecka kvar tills jag åker hem från Italien. Vad jag har hört verkar är vädret där hemma inget vidare, jag längtar inte hem alls när jag tänker på det. Jag vill dock hem för att träffa den lilla fölungen där hemma, men vi har ju fått en liten på I moresani också.
Just nu ligger jag på stranden, där det fläktar skönt, medan Matilda jobbar i ungefär två timmar. Kanske det blir så att jag hör av mig till mina nyfunna italienska vänner, om jag orkar. Jag var på en annan strand med Antonio och Gianluca igår, det är aningen svårt att förstå deras inte allt för bra engelska, men det funkar - om inte annat så funkar kroppspråk och ljudeffekter utmärkt! Och dessutom så känner jag mig väldigt duktig eftersom de tycker att jag pratar snabb engelska. Aaah, njuter av att känna min språklärd. Haha.

Nej, nu ska jag fortsätta läsa "Igelkottens elegans" och njuta av det underbara vädret. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0