Måndag

Mmm, kallsvett!
Oh, I do love it!

I natt runt klockan 03.00 vaknade jag upp av att jag drömde att jag hade helt enorma löss i mitt hår (jätte äckligt!), jag reste mig förskräckt och var tvungen att gå in i badrummet för att kolla så jag inte hade några löss -  vilket jag inte hade som tur var - sen kommer jag på mig själv med att jag var alldeles kallsvettig och anfådd för att ha gått till badrummet som ligger inte alls långt ifrån min sovplats, jag känner mig aningen kräkfärdig när jag sätter mig ner på toalettstolen för att försöka lugna ner mig, sedan letar jag tempen och lägger den under tungan för att se om jag har någon feber... Se där, 39 graders feber - kul, roligt och framförallt underhållande, sug mig?! Anyways gick jag och la mig igen och somnade om efter si sådär en halvtimme.
Imorse vaknade av min vanliga väckningssignal,'Let it be', klockan 06.15 och jag mådde fortfarande för jävligt så jag snoozade till klockan var sju då jag tvingade mig upp från den bekväma sängen, klädde på mig ett svart linne utan rygg, en hög jeanskjol, svarta strumpbyxor, en grå kofta samt en grön sjal, satte sedan upp håret i en slarvig toffs och gick sedan för att sminka mig. Sedan var det dags att ta tempen igen och febern hade som förväntat sjunkit en aningen, stod nu på 38,3 grader. Eftersom jag inte hade gått upp i tid hann jag inte äta frukost, så jag borstade mina tänder och sedan skjutsade som vanligt mor mig till skolan. Resten av skoldagen var seg och dryg, började med bild där jag inte gjorde ett piss eftersom jag redan gjort klart allting, sen var det matte då vi tränade inför provet imorgon, lunch (äckligt), samhällskunskap då vi satt i datorsalen och till sist hade vi musik då vi gjorde några rytmövningar och tittade på Mamma Mia.
Nu sitter jag här och tror att feber antagligen är borta igen och ska snart plugga det sista på matten trots att jag känner mig helt utkörd... Jag önskar att jag vore min syster, för att hon är i Paris just för tillfället  - jag vill också vara i paris.
hejdåhejdåhejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0