Väkommen hem Maya lilla!

Ja minsann, nu är jag hemma igen efter en varm och skön semester i Mallorca! Förutom att jag inte klarar av min mormor 24/7 i en vecka och att jag lyckades få en nedrans förkylning så var det en himla trevlig semester. Vi bodde i Santa Ponca där det var väldigt turistaktit, många nattklubbar och pubar (jag gick såklart inte på något).

De första dagarna var varma, men dock molniga... ingen mening att ligga på plajan - som vi så fint kallade det - och sola precis. Men vi träffade min mors kusin, Katarina och även en av mina nästkusiner (som dock bara kan prata spanska), David. Vi åkte också in till Palma och tittade på katedralen och gick runt och shoppade lite. Jag köpte en fin tröja på Zara (där det fanns så mycket mer pga att det Zara är just spansk!), där hittade vi även en fin tröja till min lilla kusin Wilmer och jag köpte en ny bikini - ÄNTLIGEN - okej, den är väldigt enkel.... men jag gillarT!

Efter två dagar med moln så kom solen fram och vi spenderade mycket tid på stranden, dock tycker jag inte att jag blivit så brun, men men... det är sånt man får leva med ibland. Vi kollade även runt i affärer i Santa Ponca, men där fanns mest turistaffärer. Jag hittade dock lite presenter och lite si och så till mig själv med, trevlans.

Nätterna var kanske lite stökiga, första natten kunde inte mormor sova för att det var så mycket liv utanför hennes fönster där det fanns ett stort discotek. Andra natten vaknade jag av högljuda stönaden - helt rätt! det var någon som hade sex rakt ovanför vårt sovrum och det lät som de faktiskt låg inne i vårt rum, jag låtsades sova för att min mor låg i samma rum - pinsamt! - men när hon gick så satte jag musik i öronen och somnade om för kanske en halvtimme, dock när jag tog ut musiken höll de fortfarande på, då orkade jag inte lyssna mer (hoppas ni har medlidande) så jag fick släpa mig upp ur sängen. Tredje natten var det massa 'hejarop' runt omkring, så det var också lite jobbigt att sova och resten av nätterna likande de andra - dock kunde jag faktiskt sova ganska bra, heja mig!

Ja, det var väl sammanfattningen av min semester ungefär, fast jag ska också nämna att jag saknade min far och syster samt boys mycket mycket! Och såklart saknade jag robin! Eller nä, jag saknar Robin - för honom har jag ännu i träffat, buhu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0